Veelgestelde vragen
Is het parcours van de Nobel Run al definitief?
Nee. Zoals je weet start de Nobel Run in Nobelhorst, een stadsdorp in opbouw. De organisatie is in nauw contact met de gemeente over de werkzaamheden van mei 2025. Mogelijk dat de route om die reden een kleine aanpassing krijgt. Eén ding is zeker. Wij zullen er alles aan doen om zo snel mogelijk richting het prachtige natuurgebied van Almeerderhout te gaan. Wij zijn niet voor niks #degroenste.
Hoe wordt de route aangegeven?
Langs de route hangen overal grote groene pijlborden. Hierdoor kan jij onbezorgd genieten van de prachtige natuur.
Is er een kledinginname?
Ja. In de buurtschuur kun je maximaal één tas per deelnemer inleveren. Zorg ervoor dat je eerst je startbewijs hebt opgehaald, want een sticker met je startnummer plakken we op je tas. Lees meer: nobelrun.nl/startnummer&kledinginname.
Kan ik aan de 5 km, 10 km, 15 km, sprintrace en wandeltocht deelnemen?
Ja dit is mogelijk. Je dient je dan voor alle afstanden in te schrijven. Je ontvangt dan drie startnummers. Zie het programma hier: nobelrun.nl/programma.
Zijn er leeftijdsrestricties voor de afstanden?
Ja. Op de inschrijfpagina van de afstand lees je meer over deze leeftijdsrestricties.
Is er verzorging langs parcours?
Ja. Op de 5 van Madeleen (5 km) is één verzorgingspost, tijdens de 10 van ProActief (10 km) ren je langs twee verzorgingsposten en tijdens de 15 van ff Sebas bellen (15 km) ren je langs drie verzorgingsposten.
Er is EHBO aanwezig?
Uiteraard. Tijdens de wedstrijd rijden er teams bestaande uit twee personen van het Rode Kruis over het parcours. Er is bij start/finish en de foodmarkt (op zondag) ook een vast team aanwezig.
Kan mijn startnummer worden opgestuurd?
Nee dit is niet mogelijk. Lees hieronder hoe je je startbewijs kunt ophalen.
Kan ik mijn startbewijs eerder ophalen?
Jazeker. Op zaterdag 17 mei 2025 tussen 10:00 en 14:00 kun jij je startbewijs en mogelijk bestelde shirt ophalen in de buurtschuur (Nobellaan 13, Almere). Op zondag kan dit uiterlijk tot 30 min voor aanvang van de start. Lees meer: nobelrun.nl/startnummer&kledinginname
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Nee dit is niet mogelijk. Wel kun je je inschrijving wijzigen of overdragen. Lees hieronder meer.
Hoe kan ik mijn startbewijs overdragen?
Via je persoonlijke dashboard, waarvan je de link hebt ontvangen in de bevestigingsmail. Hier kun je je gegevens beheren. Door op de link te klikken, kom je op je persoonlijke pagina terecht. Hier kun je je gegevens wijzigen, met uitzondering van merchandising of eventuele donaties. Indien je je startnummer overdraagt, draag je automatisch ook de bijbehorende merchandising over. Wij raden aan om hierover duidelijke afspraken te maken met de koper. Je kunt je startnummer overdragen tot en met 17 mei 2025. De inschrijfkosten worden automatisch teruggestort, waarbij Atleta 5% van het totale inschrijfbedrag als administratieve kosten in rekening brengt. De overdracht is voltooid wanneer de kopende partij het startbewijs heeft gekocht.
Kan ik de afstand wijzigen?
Ja, via je persoonlijke dashboard, waarvan je de link hebt ontvangen in de bevestigingsmail. Bij een upgrade naar een langere of duurdere afstand, dien je het resterende bedrag bij te betalen. Je deelname wordt pas bevestigd zodra deze betaling succesvol is afgerond. De op dat moment geldende tarieven zijn van toepassing. Als je kiest voor een afstand die gelijk is in tarief of lager, wordt er geen restitutie verleend. Doordat de organisatie met verschillende tarieven (super early bird, early bird, standaard) kan het voorkomen dat je bij een downgrade alsnog een (klein) bedrag dient over te maken. Het Atleta systeem kijkt namelijk alleen naar de op dat moment geldende tarieven.
Kan ik mijn shirt ruilen?
Helaas is dit niet mogelijk. Wij hebben een beperkte voorraad en net als voorgaande edities verwachten wij dat alle shirts zijn verkocht. Ditzelfde geldt voor de exclusieve Nobie de Bever shirts voor de kids. Bekijk de shirts hier: https://nobelrun.nl/shirts/
Is er wederom een foodmarkt direct naast de start/finish?
Jazeker. Hier kunnen alle deelnemers, buurtbewoners en supporters genieten van hapjes en drankjes. Op dit terrein is ook de Nobie Kidsclub. Lees meer: nobelrun.nl/foodmarkt
Wat is er allemaal te doen voor de kinderen?
Naast de start/finish is er genoeg te doen voor de kinderen in de Nobie Kidsclub tent. Tekenen, knutselen, springen en meer. Ook zal Nobie de Bever, de officiële mascotte van de Nobel Run, hier regelmatig te vinden zijn. Dit allemaal is onderdeel van de foodmarkt. Ideale combinatie toch?
Waar kan ik parkeren?
Wij raden aan om zoveel mogelijk gebruik te maken van de fiets. Mocht je met de auto komen wordt je na aankomst in Nobelhorst middels pijlborden begeleid naar de parkeerplaats. Lees meer: nobelrun.nl/bereikbaarheid
Kan ik met het openbaar vervoer?
Ja. Lees hier meer: nobelrun.nl/bereikbaarheid
Kan ik mijn steentje bijdragen / helpen?
Jazeker. Zoals je wellicht weet wordt de Nobel Run georganiseerd door fanatieke vrijwilligers. Maar alleen kunnen wij dit niet. Vrijwilligers zijn hard nodig. Bekijk hier hoe jij je steentje kunt bijdragen aan een fantastische Nobel Run 2025. nobelrun.nl/vrijwilligers
Welke acties worden ondernomen indien de Nobel Run niet door mag gaan vanwege regelgeving van de overheid m.b.t. COVID-19?
Allereerst kijkt de organisatie naar de regelgeving van dat moment. Indien de regelgeving aangeeft dat we in kleinere groepen mogen starten, zal de organisatie het programma wijzigen en verschillende starttijden introduceren. Indien dit niet mogelijk is wordt de Nobel Run virtueel. Na het voltooien van de opgegeven afstand van de Nobel Run ontvang je thuis je medaille, startbewijs en oorkonde.