Welke acties worden ondernomen indien de Nobel Run niet door mag gaan vanwege regelgeving van de overheid m.b.t. COVID-19? 

Allereerst kijkt de organisatie naar de regelgeving van dat moment. Indien de regelgeving aangeeft dat we in kleinere groepen mogen starten, zal de organisatie het programma wijzigen en verschillende starttijden introduceren. Indien dit niet mogelijk is wordt de Nobel Run virtueel. Na het voltooien van de opgegeven afstand van de Nobel Run ontvang je thuis je medaille, startbewijs en oorkonde.  

Is het parcours van de Nobel Run al definitief?  

Nee. Zoals je weet start de Nobel Run in Nobelhorst, een stadsdorp in opbouw. De organisatie is in nauw contact met de gemeente over de werkzaamheden van mei 2023. Mogelijk dat de route om die reden een kleine aanpassing krijgt. Eén ding is zeker. Wij zullen er alles aan doen om zo snel mogelijk richting het prachtige natuurgebied van Almeerderhout te gaan. Wij zijn niet voor niks #degroenste.  

Hoe wordt de route aangegeven? 

Langs de route hangen overal grote groene pijlborden. Hierdoor kan jij onbezorgd genieten van de prachtige natuur.  

Is er een kledinginname? 

Ja. In de buurtschuur kun je maximaal één tas per deelnemer inleveren. Zorg ervoor dat je eerst je startbewijs hebt opgehaald, want een sticker met je startnummer plakken we op je tas. Lees meer: https://nobelrun.nl/startnummer-kledinginname/ 

Kan ik aan de 5km, 10km en de 15km deelnemen? 

Ja dit is mogelijk. Je dient je dan voor alle afstanden in te schrijven. Je ontvangt dan drie startnummers. Zie het programma hier: https://nobelrun.nl/programma/ 

Zijn er leeftijdsrestricties voor de afstanden? 

Ja. Op de pagina van de afstand op onze website lees je meer over deze leeftijdsrestricties.  

Is er verzorging langs parcours? 

Ja. Op de 5 van Madeleen (5km) is één verzorgingspost, tijdens de 10 van Huisartsenpraktijk Nobelhorst (10km) ren je langs twee verzorgingsposten en tijdens de 15 van ff Sebas bellen (15km) ren je langs 3 verzorgingsposten.

Er is EHBO aanwezig? 

Uiteraard. Tijdens de wedstrijd rijden er twee bike teams bestaande uit twee personen van het Rode Kruis over het parcours. Er is bij start/finish en de foodmarkt ook een vast team aanwezig. 

Kan mijn startnummer worden opgestuurd? 

Nee dit is niet mogelijk. Lees hieronder hoe je je startbewijs kunt ophalen. 

Kan ik mijn startbewijs eerder ophalen?  

Jazeker. Op zaterdag 20 mei 2023 tussen 10:00 en 14:00 kun jij je startbewijs en mogelijk bestelde shirt ophalen in de buurtschuur (Nobellaan 13, Almere). Op zondag kan dit uiterlijk tot 30 min voor aanvang van de start. Lees meer: https://nobelrun.nl/startnummer-kledinginname/  

Kan ik mijn inschrijving annuleren? 

Nee dit is niet mogelijk. Wel kun je je inschrijving wijzigen of overdragen. Lees hieronder meer. 

Hoe kan ik mijn startbewijs overdragen? 

Dit kan via je MyLaps-account. In de bevestigingsmail van jouw inschrijving staat een link. Wanneer je hierop klikt kom je op je persoonlijke pagina. Je kunt hier een aantal gegevens wijzigen (shirts / donatie uitgezonderd) en je kunt je startbewijs delen met een andere deelnemer. Dit is gratis.  Het mogelijk bestelde shirt kan je niet overdragen. Dit shirt wordt na afloop van de Nobel Run thuisgestuurd.  Je kan je startbewijs overdragen tot en met woensdag 18 mei 2023. Na deze datum kan je het alleen nog ter plekke wijzigen tijdens het ophalen van het startbewijs. Hiervoor is het verplicht om de bevestigingsmail te tonen van diegene waar je het startbewijs van hebt overgenomen. 

Kan ik de afstand wijzigen?

Ja dit is mogelijk door een mail te sturen naar contact@nobelrun.nl. Indien je upgrade (naar een langere afstand) dan wordt het verschil ik rekening gebracht. Deze dien je via de persoonijke MyLaps omgeving te voldoen. De link naar deze pagina staat onderaan in de bevestigingsmail. Wanneer dit bedrag is voldaan is de upgrade definitief. Indien je downgrade (naar een kortere afstand) dan wordt het verschil niet teruggestort. Je kan de afstand wijzigen tot en met woensdag 18 mei 2023. Na deze datum kan je het alleen nog ter plekke wijzigen tijdens het ophalen van het startbewijs.

Kan ik mijn shirt ruilen? 

Helaas is dit niet mogelijk. Wij hebben een beperkte voorraad en net als voorgaande edities verwachten wij dat alle shirts zijn verkocht. Ditzelfde geldt voor de exclusieve Nobie de Bever shirts voor de kids. Bekijk de shirts hier: https://nobelrun.nl/shirts/ 

Is er wederom een foodmarkt direct naast de start/finish? 

Jazeker. Hier kunnen alle deelnemers, buurtbewoners en supporters genieten van hapjes en drankjes. Op dit terrein is ook de Nobie Kidsclub. Lees meer: https://nobelrun.nl/foodmarkt/

Wat is er allemaal te doen voor de kinderen? 

Naast de start/finish is er genoeg te doen voor de kinderen in de Nobie Kidsclub tent. Tekenen, knutselen, springen en meer. Ook zal Nobie de Bever, de officiële mascotte van de Nobel Run, hier regelmatig te vinden zijn. Dit allemaal is onderdeel van de foodmarkt. Ideale combinatie toch? 

Waar kan ik parkeren?  

Wij raden aan om zoveel mogelijk gebruik te maken van de fiets. Mocht je met de auto komen wordt je na aankomst in Nobelhorst middels pijlborden begeleid naar de parkeerplaats. Lees meer: https://nobelrun.nl/bereikbaarheid/ 

Kan ik met het openbaar vervoer? 

Nee. Op zondag rijdt er geen openbaar vervoer in Nobelhorst.  

Kan ik mijn steentje bijdragen / helpen? 

Jazeker. Zoals je wellicht weet wordt de Nobel Run georganiseerd door fanatieke vrijwilligers. Maar alleen kunnen wij dit niet. Vrijwilligers zijn hard nodig. Bekijk hier hoe jij je steentje kunt bijdragen aan een fantastische Nobel Run 2023. https://nobelrun.nl/vrijwilligers/